Szukaj

Aktualności

Sortowanie

24.09.2010.

Instalacja w Teatrze Powszechnym w Warszawie

Całość instalacji systemu nagłośnienia wykonała firma Electrum we współpracy z firmą Tommex. Do wykonania systemu wykorzystano najnowocześniejsze rozwiązania dostępne  w branży audio.

Projektanci oraz inwestor postawili poprzeczkę bardzo wysoko ponieważ system miał być dowolnie konfigurowalny z uwagi na możliwość ustawienia sceny w pięciu różnych wariantach. Najwyższa jakość dźwięku była warunkiem koniecznym.

Firma Tommex, mająca bogate doświadczenie oraz wiedzę o specyfice pracy w teatrze, a także jako lider nowoczesnych rozwiązań postawiła na sprawdzony i markowy sprzęt. Jako konsoletę frontową użyliśmy Midas Pro6, ze względu na brzmienie oraz prostotę obsługi. Do sterowania całym system, monitorowania wszystkich parametrów wzmacniaczy i głośników oraz do krosowania sygnału wykorzystaliśmy matrycę Dynacord P64-1500 Dzięki takiemu rozwiązaniu cały system obsługuje sieć IRIS-Net. Jako napęd do głośników wykorzystaliśmy sprawdzone i niezawodne wzmacniacze Dynacord  H5000 z modułami RCM26. Dzięki zastosowaniu RCM-ów mogliśmy wykorzystać filtry FIR do precyzyjnego wyrównania charakterystyk głośników. Ze względu na gabaryty sali a także prostotę instalacji zdecydowaliśmy się na użycie konwencjonalnych kolumn  głośnikowych, a nie modnych ostatnimi czasy systemów linearray, które w niedużych pomieszczeniach powodują więcej problemów niż korzyści. W ramach pełnozakresowych zestawów głośnikowych użyliśmyDynacord VL122 w ilości 10 szt., wspierając je subwooferami Sub112 i Sub18 w ilości po 4 szt. Dopełnieniem systemu jest ośmio kanałowy system Sennheiser serii 500 wyposażony w nadajniki, mikrofony bodypack oraz handheld, a także cyfrowe urządzenia Tascam.

Teraz kilka słów o instalacji. Ze względu na wielofunkcyjność sali przyłącza musiały zostać rozlokowane na dwóch poziomach. Na poziomie 0 (poziom sceny) zlokalizowane zostały cztery punky przyłączeniowe. Każde przyłącze wyposażone jest w wejścia mikrofonowe, wyjścia liniowe, podwójne wejścia AES50, a także wyjścia głośnikowe i przyłącza prądowe. Na poziomie +1 (poziom antresoli) zlokalizowano przyłącza głośnikowe oraz przyłącze AES50 do wpięcia konsolety.

Ogółem na sali 200 wykorzystano:
– wejść mikrofonowych: 56
– wyjść liniowych: 8
– linii głośnikowych: 48
– miejsc podłączenia miksera: 5

Cały przesył sygnału z konsolety do matrycy i dalej do wzmacniaczy odbywa się cyfrowo za pomocą protokołu AES/EBU. Konsoleta z peryferiami połączona jest za pomocą protokołu AES50. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań i urządzeń o bezsprzecznie najwyższej jakości udało się stworzyć system na miarę XXI wieku, który dzięki trwałości i swoim unikalnym rozwiązaniom jeszcze długo będzie służył swoim właścicielom.