Stadion Commonwealth (Wspólnoty Narodów) został wybudowany w 1978 roku jako główny obiekt Igrzysk Wspólnoty Narodów 1978 i jest drugim co do wielkości obiektem sportowym na wolnym powietrzu w Kanadzie. Jego trybuny mogą pomieścić 60 000 kibiców, a płyta boiska przystosowana jest do rozgrywania meczów piłki nożnej oraz organizacji zawodów lekkoatletycznych i innych wydarzeń o charakterze sportowo-rozrywkowym.
W okresie budowy stadionu Commonwealth najczęstszą praktyką było montowanie głośników na końcu stadionu przy tablicy wyników. Jednakże ze względu na duży hałas takiego rozwiązania, jak również w trosce o sąsiedztwo stadionu, konsultant Ken Dickensheets z Dickensheets Design w Austin, TX, zaprojektował autorski system jako klaster centralny, umieszczony w unikalnym metalowym koszu. Konstrukcja kosza zamocowana była na czterech solidnych, umieszczonych w powietrzu liniach kablowych, z możliwością ich obniżania do poziomu linii boiska w celach serwisowych.
Pierwotny system używany był na stadionie przez kilka dekad, zapewniając komunikację głosową. Jednakże współcześni fani sportu oraz organizacje typu FIFA oczekują obecnie nagłośnienia pełnozakresowego dla odtwarzania muzyki w pełnym paśmie częstotliwości i klarownej komunikacji głosowej, zapewniającego dostateczny poziom głośności, aby dźwięk był wyraźnie słyszalny pomimo wrzawy kibiców. Z tego właśnie powodu w 2013 roku zaangażowano firmę Aquila Productions z Edmonton do zaprojektowania nowego systemu dla stadionu. Główny konsultant Aquila – Vernon Mason, zaangażował jako konsultanta Dale Fawcett z Orchestral Arts Consulting w Toronto w celu przeprowadzenia modelowania audio i stworzenia projektu systemu nagłośnienia.
W przeciwieństwie do wielu nowoczesnych stadionów, Stadion Commonwealth nie posiada odpowiedniej konstrukcji, umożliwiającej rozmieszczenie zestawów głośnikowych zgodnie z obecnymi standardami. Dodatkowym problemem pozostała również kwestia minimalizacji rozchodzenia się dźwięku poza stadion. Z tego względu konsultant Dale Fawcett postanowił wykorzystać oryginalną koncepcję centralnego klastra z nowym centralnym koszem, zbliżonym rozmiarami do swego poprzednika i systemem nagłośnienia, który respektowałby ograniczenia wagowe napowietrznych linii kablowych. Fawcett obliczył, iż odpowiednia kombinacja zestawów głośnikowych Community R2 pozwoliłaby spełnić te wyzwania, osiągając założone dla stadionu cele, czyli zwiększając poziom głośności oraz podnosząc jakość przetwarzanej muzyki.
Instalacja nagłośnienia została wykonana w 2014 roku przez firmę Allstar Show Industries z Edmonton. Nowy system składa się z 32 zestawów głośnikowych Community R2-52, zamontowanych w czterech ringach w metalowej konstrukcji kosza, z których każdy zestaw skierowany jest w odpowiednią część trybun. Obszary znajdujące się pod balkonami zostały pokryte dźwiękiem za pośrednictwem 107 zestawów głośnikowych Community W Series W2-218, pozostałe obszary zostały dogłośnione za pomocą R.5, R.25 oraz CS4. Dale Fawcett uwzględnił w projekcie również konsoletę cyfrową wraz z systemem Q-SYS DSP, wykorzystującą 8 procesorów dźwięku Community dSpec, odpowiedzialnych za equalizację i opóźnienia wszystkich zamontowanych zestawów głośnikowych, a w konsekwencji za spójność emitowanego dźwięku.
Fawcett podkreśla „Community R-series pozwoliły mi zrealizować stadionowe cele w stosunku do poziomu dźwięku oraz jakości, wpisując się w ograniczenia przestrzenne i wagowe centralnego kosza. Filtry FIR w Community dSPEC zapewniły łatwe strojenie systemu i osiągnęliśmy równomierne pokrycie przy minimalnym lub zerowym „wycieku” hałasu do otoczenia.”