Historia Stadionu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim sięga roku 1931, kiedy to powstał tor żużlowy o długości 500 m wraz z prowizorycznymi trybunami. Wraz z rozwojem ostrowskiego klubu żużlowego stadion stopniowo modernizowano. W 1973 roku obiekt przeszedł generalny remont, a w 2007 wybudowano nową trybunę główną po stronie zachodniej.
Sukcesy Arged Malesy Ostrów Wlkp. i awans do PGE Ekstraligi wymusiły modernizację i dostosowanie stadionu do wymagań ekstraligi żużlowej. Poza nowym oświetleniem, wymianą krzesełek i szeregiem innych prac, przewidziano instalację nowego systemu nagłośnienia. Zadanie było wymagające, przede wszystkim ze względu na czas – stadion musiał być gotowy w 99 dni!
System nagłośnienia
Stadion w Ostrowie Wielkopolskim posiada zadaszoną trybunę po stronie zachodniej, zaś pozostałe trybuny są otwarte. Z punktu widzenia projektanta systemu jest to korzystne – mniejsza liczba odbić na otwartych trybunach oraz praktycznie brak pogłosu, ułatwiają uzyskanie dobrej zrozumiałości mowy. Z drugiej strony, zawody żużlowe należą do bardzo głośnych eventów. System musi generować wysoki poziom ciśnienia akustycznego, aby zapewnić odpowiedni odstęp od poziomu tła. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie odpowiednich wartości wskaźnika transmisji mowy.
Do nagłośnienia stadionu wykorzystano zestawy głośnikowe RCF z serii P. Różnorodność modeli, znakomite parametry elektroakustyczne (efektywność, użyteczny zakres częstotliwości, kąty zasięgu), odporność na warunki atmosferyczne – to wszystko sprawia, że urządzenia serii P stanowią idealne rozwiązanie dla większości obiektów sportowych. Na stadionie wykorzystano zestawy głośnikowe P 2110T w obszarze trybun zewnętrznych, zestawy P 3108 na trybunie głównej, a model P 6215 dla nagłośnienia płyty.
Urządzenia głośnikowe są zasilane przez cztery wzmacniacze mocy APEX CP1504 – rewolucyjne wzmacniacze z serii CloudPower. Urządzenia wyposażono w innowacyjną technologię GlidePath, zapewniającą perfekcyjne przenoszenie transjentów i precyzyjną kontrolę wychylenia membran zestawów głośnikowych.
Za dystrybucję sygnałów w amplifikatorni odpowiada matryca Yamaha MTX5-D. W reżyserce zainstalowano mikrofon strefowy Yamaha PGM1, współpracujący bezpośrednio z matrycą. Ponadto spiker ma do dyspozycji konsoletę foniczną Yamaha MG 16 XU, mikrofony bezprzewodowe Sennheiser z serii ew100 oraz zestaw odtwarzaczy.
Transmisja sygnałów pomiędzy reżyserką a amplifikatornią odbywa się przez Dante, a do konwersji sygnałów analogowych z konsolety cyfrowej wykorzystano przetwornik AV-LN4 marki RDL.
Projekt, dostawa i uruchomienie systemu nagłośnienia – firma TOMMEX.