Szukaj
SPACE to niezwykle realistyczne doznania dźwiękowe oparte na podejściu obiektowym nowej generacji, w którym obiekty dźwiękowe mogą być pozycjonowane i przemieszczane w przestrzeni 3D zapewniając nowe niespotykane emocjonalne doświadczenie niepodobne do czegokolwiek co dotychczas słyszeliście. Słyszenie wszystkich drobnych szczegółów z niesamowitą klarownością, w sposób dokładnie taki jak brzmią, teraz nie tylko widzisz, ale znajdujesz się we wnętrzu wszystkiego co dzieje się wokół Ciebie.
True Immersive Experience oznacza perfekcyjne wyczucie czasu w całym łańcuchu dźwiękowym. Zasadniczo immersyjne brzmienie oznacza pozycjonowanie i przemieszczanie obiektów dźwiękowych w przestrzeni 3D i ma to miejsce w domenie czasu.
Ludzie postrzegają kierunek dźwięku porównując czas dotarcia transjentów do obu uszu. Zatem perfekcyjne wyczucie czasu w całym łańcuchu dźwiękowym jest najważniejszą częścią dla stworzenia realnego immersyjnego wrażenia.
Podczas gdy elektronika zwykle zapewnia precyzyjną odpowiedź transjentów, właściwości domeny czasu (time-domain) zespołów głośniowych stanowią element krytyczny. CODA Audio Linear-Phase Loudspeakers (Głośniki o liniowej fazie) są zasadniczą częścią rozwiązania systemowego SPACE Immersive System Solution. Zasadnicze korzyści przesunięć fazowych zespołów głośnikowych okazują się nawet ważniejsze w wielokanałowym dźwięku 3D. Dzięki Zapewnieniu dokładności fazowej bez różnic w czasie pomiędzy różnymi przetwornikami powoduje że kluczowa informacja czasowa jest przekazywana do słuchacza z perfekcyjną koherencją fazową i dokładnością przestrzenną.
N-APS / N-RAY z presetem DS-FIR i linową charakterystyką fazową
Sumowanie pasma przenoszenia (z filtrem DS.-FIR): N-RAY + N-APS
Liniowa odpowiedź fazowa (z filtrem DS.-FIR) – Liliowy: N-RAY, Biały: N-APS
Konwencjonalnie, głośniki minimalnej fazowy zasadniczo posiadają nie liniową odpowiedź fazową.
Oznacza to, że nawet jeśli posiadają liniowe pasmo przenoszenia, to nie będą do siebie pasowały w domenie czasowej w przypadku zastosowania w konfiguracji wielokanałowej (w szczególności z różnymi typami zespołów głośnikowych). Błąd fazy związany z brakiem koherencji czasowej zniszczy postrzeganą lokalizację wprowadzając dużo rozmycia i smużenia, w rezultacie nie będąc w stanie stworzyć dokładnego obrazu przestrzennego.
N-APS / N-RAY minimalna charakterystyka fazowa bez korekcji fazy
Dolna (fioletowa): niemal identyczna, liniowa odpowiedź częstotliwościowa N-RAY i N-APS bez korekcji fazowej (z użyciem filtrów IIR).
Górna (biała): sumowanie N-APS + N-RAY w trybie fazy minimalnej bez korekcji fazowej zapewniającej nieregularne sumowanie z deep cancelations spowodowanymi przez ich nierównomierną odpowiedź fazową.
Nawet jeśli N-RAY i N-APS należą do tej samej rodziny zespołów głośnikowych z podobnym rozmiarem, identycznymi driverami stożkowymi i strojeniem, ich odpowiedzi fazowej są różne i wymagają korekcji czasowej, aby mogły razem pracować.
Biały: N-APS minimalna odpowiedź fazowa bez korekcji czasowej – typowa fazowość dwudrożnych zespołów głośnikowych